Yoga

Dynamisk yogaform där kraftfulla rörelser förenas med andning och fokusering.

Styrketräning i obalans

Vi kommer styrketräna i grupp med olika vikter i var hand. Vi tränar både med vikter/hantlar och stänger. När det är olika vikter i höger/vänster hand tror kroppen att vi roterar och kompenserar med magens muskler. Vi går igenom hela kroppen och magen får arbeta på ett annorlunda sätt.

Tabata

TABATA övningar, intervallträning med egen kropp, vikter och bräda. Svettig genomkörare för hela kroppen. Vi jobbar 20 sek, vilar 10 sek och upprepar det 8 ggr/övn = 4 min.

3D-träning

Stationsträning i kroppens alla rörelseplan.

Kettlebells

Redskapet Kettlebells är en gjutjärnsvikt med handtag som finns i olika vikter. Målsättningen är att du jobbar styrka, uthållighet, koordination, balans och puls då du använder stora muskelgrupper under hela passet.

KB and friends

Ett 45 min morgonpass med Kettlebells och olika redskap och även din egen kropp. Du utgår hela tiden från samma plats i salen och ni gör alla samma övning under x antal sek.

TRX

TRX är ett spännband som är fäst i en ställning. Du jobbar med stabiliserande muskler samtidigt som en deltagare gör liknande övningar med egen kropp på golvet. Ni byter sedan plats och övning med varandra.

VIPR and friends

Utmanande pass med 3 olika redskap VIPR rör, Kettlebells och Bulgarian bag. Du gör samma rörelse med alla redskapen som utmanar samma muskler fast på olika sätt då hävarmen hamnar olika.

Procedos Elements One (P.E one)

Ett förkoreograferat pass där du följer ledarens rörelser. Du utgår från din egna matta (som du lånar av oss) och rör kroppen i alla riktningar. Många utfall och stora rörelser.

Bättre balans

Vi jobbar med grunderna i att finna balansen och jobbar upp balansen blandat med styrkeövningar som hjälper dig i vardagen. Inga liggande/sittande golvövningar.

HIIT

"HögIntensiv IntervallTräning" Styrke- och konditionsövningar tränas samtidigt i gruppen under 30 sek. 4-6 övningar varvas i 4 ronder.

Spinning

Konditionsträning på cykel.

Box

Utmanande kondition/styrkepass med handskar och mitsar för slag och kickar. Du behöver inte ta med en partner till passet.

Intervallträning i styrkemaskiner alt konditionsmaskiner

Du jobbar i egen takt under arbetet och gör det 2 ggr/maskin. Sen går du vidare och jobbar i nästa maskin. Du får hjälp med teknik och hålla pulsen uppe. Kom gärna uppvärmd.

M-fit/ Stationsträning

Cirkelträning med övningar för hela kroppen med puls. I Buren alt i stora salen. Utomhus under vår och sommarperioden.

Bål på boll

Vi tränar bålstabilitet med Pilatesboll.

Bättre balans

GRUPPEN HAR UPPEHÅLL UNDER CONVID-19 Lätt stationsträning, för alla åldrar, med flera balans- & styrkeövningar som hjälper dig i vardagen. Måndagar: kl 10:20-11:20 Start: Gruppen har kommit igång och du kan komma med kontinuerligt. Pris: 80 kr/gång eller aktivt medlemskap. Instruktör: Linda, Personlig tränare

Streetdance för dig i mellanstadiet

GRUPPEN ÄR FULL! Ni kommer tillsamman att dansa "Streetdance" under ledning av Engla, som själv dansar i dansgrupp och har dans som profil i skolan, Onsdagar kl 17:00-18:00. Start V.36-50 Pris: 700 kr 14 tillfällen.

Ungdomsgrupp

GRUPPEN ÄR FULL! För dig som går i årskurs 2-5. Vi tränar tillsamman i gruppträningssalen under ledning av Linda, Personlig tränare. Vi tränar styrka och kondition på olika lekfulla sätt, med redskap eller egen kropp. Vi tränar bland annat Box, TABATA, cirkelträning Spinning eller andra förslag som ungdomarna önskar. Fredagar kl 15:30-16:30 v 36-50, 12 ggr 600 kr.

Tonårsgrupp År 6 och 7.

GRUPPEN ÄR FULL! Du anmäler dig till en grupp med ledning av Per som är utbildad Personlig tränare via The Academy. Deltagarna kommer att få lära sig grunderna i styrke- och konditionsträning på olika sätt. Varje deltagare kommer att få ett träningsschema att följa. Måndagar kl 15.45- 16.45, 14 träningar pris: 1120 kr start V.36 31/8 max antal: 10 st anmälan: per@mantorpgym.se

Förälder/baby - träning

Du behöver nu inte anmäla dig utan kommer de gånger det passar er familj. Du känner att kroppen är redo för träning med både puls och styrka riktat till dig som nybliven förälder. Torsdagar kl 9:30-10:15 med kontinuerligt inträde. Pris: 400 kr/5 ggr alt ingår i medlemskapet. Instruktör: Mia

Mamma/baby nybörjargrupp

Vi startar en grupp i kursform för dig som fött barn, behöver inte vara nyfött barn. Det är du som mamma som ligger i fokus. Vi hjälper dig att börja från grunden med fokus på magmuskulaturen och bäckenbottenträning som stärker dig och förbereder dig inför vardagen. Start: Måndagar kl 9:30-10:15 och startar när gruppen är full Ledare: Personlig tränare Mia Söderström, utbildad mammamage genom Katarina Voxnerud Pris: 840 kr / 6 ggr